شایع ترین بیماری های مزمن_12 بیماری شایع

شایع ترین بیماری های مزمن

شایع ترین بیماری های مزمن

بیماری‌های مزمن به طور گسترده به عنوان بیماری هایی تعریف می‌شوند که ۱ سال یا بیشتر طول می‌کشند. نیاز به مراقبت پزشکی مداوم یا محدود کردن فعالیت‌های زندگی روزمره یا هر دو دارند. بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان و دیابت از علل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در جهان هستند. متخصص داخلی با علم و دانشی که دارد، می تواند طیف گسترده ای از بیماری های مزمن را تشخیص و به درمان آن بپردازد. در این مقاله درباره شایع ترین بیماری های مزمن و علل مراجعه به متخصص داخلی می پردازیم.

  • متخصص داخلی کیست؟
  • متخصص داخلی چه بیماری هایی را درمان می کند؟
  • متخصصان داخلی چه کار می‌کنند؟
  • شایع ترین علت مراجعه به متخصص داخلی در تهران چیست؟

متخصص داخلی کیست؟

پزشکان داخلی، گاهی اوقات به عنوان متخصص داخلی شناخته می شوند. آن ها در پزشکی بزرگسالان تخصص دارند. متخصصان داخلی به طور ویژه برای حل مشکلات تشخیصی، مدیریت بیماری های شدید، طولانی مدت و کمک به بیماران مبتلا به شایع ترین بیماری های مزمن آموزش دیده اند.

آموزش عمیق و دانش آنها از کل بدن انسان و سیستم های اندام آن به آنها چشم اندازی منحصر به فرد از اینکه چگونه همه چیز به صورت هماهنگ کار می کند، می دهد. آنها مراقبت جامع و طولی بیمار را ارائه می دهند. آنها روابط مادام العمر با بیماران بزرگسال دارند. توصیه های آنها بر اساس موقعیت منحصر به فرد هر بیمار است.

متخصص داخلی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

متخصصین داخلی طیف وسیعی از شرایط را در بزرگسالان درمان می کنند. با این حال، برخی از متخصصان داخلی بر روی حوزه های خاص پزشکی داخلی در تخصص خود تمرکز می کنند.

نمونه هایی از این فوق تخصص ها عبارتند از:

قلب و عروق

غدد درون ریز

گوارش

بیماری عفونی

هماتولوژی

انکولوژی

بیماری ریوی

روماتولوژی

ایمونولوژی

علل مراجعه به متخصص داخلی می تواند بسیار متفاوت باشد. متخصصین داخلی بزرگسالان را در هر سنی درمان می کنند و اولین نقطه درمان برای اکثر افراد هستند. آنها معمولاً در مطب، کلینیک و بیمارستان ها فعالیت می کنند.

متخصصان داخلی در تهران چه کار می‌کنند؟

آنها می توانند یک فرد مبتلا به دیابت و دیگری را با عفونت گوش درمان کنند. وظیفه آنها مراقبت و مدیریت درمان بیماران در دوره های طولانی است.متخصصان داخلی در تهران به دانش وسیع و جامع پزشکی نیاز دارند. اعلب افرادی که تحت درمان قرار می گیرند، با افزایش سن به بیماری های طولانی مدت متعددی مبتلا می شوند. به همین خاطر یک متخصص داخلی باید درک عمیقی از هر بیماری و روش های تعامل آنها داشته باشد.

متخصصان داخلی در تهران هر بیماری را به دقت بررسی می کنند. در صورت لزوم، رویکردهای درمانی را به طور مرتب به روز می کنند تا مدیریت علائم را بهینه کنند.همچنین می توان برای مشاوره و تجویز دارو برای بیماری های رایج مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد، گوش درد، آلرژی و معده درد به متخصص داخلی مراجعه کرد.آنها بر پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامت در بزرگسالان تمرکز دارند. هدف آنها حفظ سلامت مطلوب هر بیمار است.

شایع ترین علت مراجعه به متخصص داخلی در تهران چیست؟

برخی از شایع ترین بیماری های مزمن که توسط متخصصین داخلی تشخیص و درمان می شوند عبارتند از:

فشار خون بالا، شایع ترین بیماری مزمن

فشار خون بالا معمولاً علائم واضحی را نشان نمی دهد. با این حال، می تواند باعث آسیب قلبی عروقی و اندامی شود. بنابراین مهم است که به طور مداوم توسط پزشک مراقبت های اولیه شما تشخیص داده و به درستی درمان شود.تنها راه تشخیص فشار خون بالا، انجام آزمایش توسط پزشک است. یک پزشک داخلی می تواند هر دارویی را که بدن شما برای حفظ سلامتی شما نیاز دارد، از جمله داروهای فشار خون بالا در صورت لزوم تجویز کند.

چربی خون بالا(کلسترول بالا)، شایع ترین بیماری های مزمن

کلسترول بالا زمانی اتفاق می افتد که کلسترول بیش از حد – که شامل چربی ها یا لیپیدها – در خون باشد. مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا هیچ علامتی ندارد. پزشک شما می تواند آزمایش خون برای بررسی سطح کلسترول شما انجام دهد.کلسترول بالا درمان نشده، خطر حمله قلبی و سکته را به همراه دارد. با توصیه های پزشک داخلی، کلسترول بالا را می توان با موفقیت درمان کرد.

دیابت(قند خون بالا)، شایع ترین بیماری مزمن

دیابت یک بیماری مزمن است که جمعیت زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری یک اختلال متابولیک است که در آن بدن انسولین کافی( هورمونی که گلوکز را وارد جریان خون می‌کند) تولید یا جذب نمی‌کند.بیشتر غذایی که ما می خوریم به گلوکز تجزیه می شود که منبع اصلی سوخت در بدن است. اگر انسولین کافی وجود نداشته باشد یا انسولین به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، گلوکز نمی تواند سوخت بدن ما را تامین کند. این باعث تجمع گلوکز می شود که سپس از طریق ادرار خارج می شود.

درمان دیابت شامل حفظ یک رژیم غذایی سالم، زندگی فعال و نظارت بر سطح گلوکز خون است. تزریق انسولین یا داروهای خوراکی برای بسیاری از افراد نیز مورد نیاز است. مدیریت دیابت نیازمند تعهد مادام العمر به درمان روزانه برای جلوگیری از عوارض است. اگر سطح گلوکز خیلی بالا یا پایین شود، ممکن است هیپرگلیسمی یا هیپوگلیسمی را تجربه کنید.

اگر دیابت به درستی درمان نشود، می تواند منجر به بیماری قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه شود. همچنین می تواند باعث آسیب دائمی چشم، پا، پوست و استخوان شود.بنابراین حتما باید تحت نظر متخصص داخلی برای درمان دیابت باشید.

عفونت گوش، شایع ترین بیماری های مزمن

عفونت گوش یکی از شایع ترین بیماری ها در کودکان است و اغلب در سنین چهار ماهگی تا پنج سالگی رخ می دهد. اگرچه کودکان بزرگتر و بزرگسالان نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. عفونت زمانی رخ می دهد که مایع اضافی، اغلب در نتیجه سرماخوردگی، در شیپور استاش گیر کند یا توسط باکتری عفونی شود. این مایع به پرده گوش فشار می آورد و باعث درد می شود.مراجعه به متخصص داخلی برای جلوگیری از گسترش عفونت گوش امری بسیار ضروری است. زیرا گسترش عفونت در بدن سبب تب و عوامل خطرناک دیگری می شود.

نارسایی قلبی، شایع ترین بیماری های مزمن

نارسایی قلب یکی از شایع ترین بیماری های مزمن است. اما گاهی اوقات علائم به طور ناگهانی ظاهر می شوند. علائمی که به طور ناگهانی ظاهر می شوند ممکن است شدیدتر باشند و به سرعت بدتر شوند. نارسایی قلب زمانی رخ می دهد که قلب نتواند خون کافی برای اکسیژن رسانی یا پمپاژ دریافت کند. این وضعیت معمولاً با گذشت زمان ایجاد می شود زیرا قلب در اثر بیماری یا نقص ضعیف می شود و نمی تواند به درستی پمپاژ کند.

اگرچه نارسایی  قلب به معنای توقف قلب نیست، اما همچنان یک بیماری جدی است که نیاز به مراقبت پزشکی دارد. متخصصان داخلی در تهران معمولاً برای مدیریت علائم و جلوگیری از آسیب دائمی به درمان مادام العمر بیمار می پردازند.

سرطان، شایع ترین بیماری های مزمن

سرطان یک اصطلاح عمومی برای گروه بزرگی از بیماری‌ها است که می‌توانند هر قسمتی از بدن را درگیر کنند. سایر اصطلاحات مورد استفاده تومورهای بدخیم و نئوپلاسم ها هستند. یکی از ویژگی‌های مشخص سرطان، ایجاد سریع سلول‌های غیرطبیعی است که فراتر از مرزهای معمول خود رشد می‌کنند. سپس می‌توانند به قسمت‌های مجاور بدن حمله کرده و به سایر اندام‌ها گسترش یابند. فرآیند دوم به عنوان متاستاز شناخته می شود. متاستازهای گسترده علت اصلی مرگ ناشی از سرطان هستند. مراجعه به موقع به متخصص داخلی و تشخیص و شروع پروسه درمان به شدت در کنترل بیماری موثر است.

روماتیسم، شایع ترین بیماری های مزمن در مناطق شمالی

بیماری های روماتیسمی یک اصطلاح کلی است که به آرتریت و چندین بیماری دیگر اشاره می کند. بیماری رماتیسم مفاصل، تاندون ها، ماهیچه ها، رباط ها، استخوان ها و ماهیچه ها را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین مراجعه منظم به متخصص و استفاده از داروها و ورزش های مناسب می تواند سبب کنترل و درمان رماتیسم گردد.

آرتروز، شایع ترین بیماری های مزمن

آرتریت یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در میان سالمندان است. اگرچه می تواند افراد در هر سنی از جمله کودکان را مبتلا کند. مفاصل آرتروز معمولاً به این دلیل متورم یا ملتهب می شوند که غضروف صاف اطراف آنها به نوعی آسیب دیده است. بیماران مبتلا به آرتریت از درد، سفتی و تورم در ناحیه(های) آسیب دیده رنج می برند. تشخیص آرتریت پس از ارزیابی علائم، معاینه فیزیکی و یک یا چند آزمایش تصویربرداری تشخیصی انجام می شود.

بیماری های گوارشی، شایع ترین بیماری های مزمن

بیماری های گوارشی اختلالات دستگاه گوارش هستند که گاهی به آن دستگاه گوارش (GI) نیز می گویند.این بیماری ها جزو شایع ترین بیماری های مزمن در شمال کشور هستند.دستگاه گوارش از مری (لوله غذا)، معده، روده بزرگ و کوچک، کبد، پانکراس و کیسه صفرا تشکیل شده است. بیماری گوارشی به هر مشکل سلامتی که در دستگاه گوارش رخ می دهد گفته می شود. شرایط ممکن است از خفیف تا جدی متغیر باشد. برخی از مشکلات رایج عبارتند از سوزش سر دل، سرطان، سندرم روده تحریک پذیر و عدم تحمل لاکتوز. در صورت داشتن مشکلات گوارشی حتما باید به پزشک متخصص داخلی مراجعه کرده و به درمان مشکلات بپردازید.

آلرژی، شایع ترین بیماری های مزمن

آلرژی نیز یکی از شایع ترین بیماری های مزمن است. انواع مختلف واکنش های آلرژیک علل و علائم متفاوتی دارند. برخی از واکنش های آلرژیک می تواند برای زندگی تهدید کننده باشد. مانند آلرژی به بادام زمینی که می تواند باعث شوک آنافیلاکتیک در افراد مستعد شود. در حالی که آلرژی های جزئی تر می توانند باعث خارش و زخم های پوستی شوند.

بسیار مهم است که پزشک داخلی خود را از هرگونه واکنش غیرعادی که نسبت به غذاها یا داروها داشته اید، مطلع کنید. پزشک مطمئن خواهد شد که داروهایی که برای شما تجویز می‌شود حاوی آلرژن‌های مضر نباشد.

انسداد ریوی، شایع ترین بیماری های مزمن

بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) یک بیماری پیشرونده است که شامل انسداد مداوم راه های هوایی است.این بیماری منجر به مشکل در تنفس می شود.COPD  را می توان به عنوان آمفیزم یا برونشیت انسدادی مزمن طبقه بندی کرد که هر دو معمولاً از کشیدن سیگار طولانی مدت ایجاد می شوند. اما می توانند توسط سایر محرک ها مانند آلودگی هوا و دودهای شیمیایی نیز ایجاد شوند. افرادی که بیماری مزمن انسداد ریوی دارند باید به طور مرتب تحت نظر متخصص داخلی باشند تا بیماری کنترل شود. در غیر این صورت ممکن است عواقب بسیار بدی داشته باشد.

زانو درد، کمردرد، شایع ترین بیماری های مزمن

استفاده مداوم از اندام تحتانی آنها را به هدفی آسان برای آسیب و درد، به ویژه در زانوها و پاها تبدیل می کند. راه رفتن، نشستن و ایستادن نادرست همگی به زانوها و پاهای ما فشار وارد می کنند. این در حالی است که بیشتر فعالیت های ورزشی نیز به آن ها متکی هستند. زانو درد و پا درد از بیماری های شایعی هستند که سالانه هزاران نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

این علائم ممکن است در نتیجه یک بیماری یا کاملاً جدا از هم باشند.تعیین منبع درد برای درمان موفقیت آمیز این شرایط مهم است.به همین خاطر مراجعه به متخصص داخلی و تشخیص و سپس درمان دارای اهمیت می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02146291345